Grendaturnering 2019

Postet av Leksvik IL - Fotball den 31. Aug 2019

En flott dag med fotball er over. Bygdas menn og kvinner har gjort opp på fotballbanen, og vi stod igjen med noe som begynner å bli fast tradisjon, Karetvegen som vinnere. For tredje gang på rad fikk de klatre opp på verandaen på John Kristian bua for å ta imot pokalen.

Det var to jevne gruppespill, hvor Sjøslaget og Karetvegen endte opp som gruppevinnere. Medtbøgda og Strøka Nordafør tok andreplassene i gruppene sine, og dermed de to andre semifinaleplassene.

Etter to spennende semifinaler, endte vi opp med en finale mellom Karetvegen og Sjøslaget. Sjøslaget var ubeseiret sålangt, mens Karetvegen hadde spilt en uavgjort mot Medtbøgda i gruppespillet.

Morten Stefan var virkelig skarp i finalen, og scorte 2 mål, hvorav den ene en perle på hele volley. Sjøslagets gode keeper Mats Cato var sjanseløs. Benjamin satte inn det siste målet etter vakker tiki taka, slik at de hadde en trygg ledelse. Sjøslaget presset på på slutten for å ta igjen ledelsen, men de klarte ikke å overliste tigeren i mål hos Karetvegen. Kampen ebbet ut med Roars ene trøstemål, og sluttstillingen 3-1.

Dermed kunne lagkaptein Gerd Sissel igjen ta med sine tropper opp på tribunen for jubel fra de mange fremmøtte.